27. 3. 2020
ÚKOLY PRO PŘEDŠKOLÁKY 2 🙂
1. Uvolnění ruky – PL „List“ – jedním tahem
◦ po uvolňovacích cvicích (uvolnění ramene, ruky, prstů) dítě projede po předloze
prstem, pak několikrát tužkou, není důležité obtahovat přesně, ale plynule, nezvedat
tužku z papíru, dbát na správné držení tužky, správné postavení ruky
PL List
2. Grafomotorika – spodní oblouk – PL Střecha
◦ začínáme už na předkreslených obloucích, dítě dotáhne linii nahoru a pak se vrací po
již nakreslené čáře, dokud nezahne do oblouku
PL Střecha
3. Vizuomotorika – koordinace ruka x oko – PL Indiánské písmo, PL Domino
◦ do řádku pod jednotlivými tvary je překreslujeme, dodržujeme tvary a umístění
◦ do prázdných kostiček doplňujeme tečky nebo začerníme políčko podle vzoru nahoře
PL Indiánské písmo
PL Domino
4. Prostorové vnímání – PL Myšky, umisťování vršků od petek do sítě
◦ list si vytiskněte 2x, jeden rozstříhejte na kartičky, dítě umísťuje myšky na stejný
obrázek
◦ udělejte si síť 3×3 políčka a vemte si vršky od petek různé barvy, dítě umísťuje podle
pokynů (vpravo dolů, vlevo nahoru, doprostřed, mezi,…), pak je umistěte vy a dítě
pojmenovává
PL Myšky
5. Sluchové vnímání – určení první hlásky – PL „Š-H-B“
◦ obrázky si nejprve s dítětem pojmenujte, pak červeně označí slova na B, modře slova
na H a zeleně slova na Š
PL Š-B-H
6. Zrakové vnímání – vnímání shody, pravolevé zobrazení – PL Shodný obrázek
◦ v pracovním listu dítě podtrhne v řádku všechny tvary, které jsou shodné jako první
tvar v řádku
PL Shodný obrázek
7. Předmatematické představy – třídění tvarů (PL Tvary), více (PL Hvězdičky)
◦ na PL postupujte podle návodu, hledejte shody a rozdíly, třiďte podle tvaru, velikosti,
barvy
◦ na PL nakreslíte více hvězdiček, než je na levé straně
PL Tvary